Söndag 10/9

God eftermiddag!
Idag är andra dagen som jag sitter i mitt kök och är helt slut. Jag ahr fortfranade ont i kroppen (träningsvärk som kommer att försvinna dock) men även huvudet och en känsla av att livet u just detta ögonblicket är "meningslöst".  Det kanske låter mörkt och dåligt men det är känslan just nu men som kan ändras i slutet av dagen eller imorgon. 
 
Jag skulle egentligen ha pluggat just nu men lärare hann inte rätta min tenta i tid... så jag får inte börja termin 5 på receptarieprogrammet på grund av det utan får vänta tills i januari.. Så min vardag kan kännas meninglös för att jag alltid har haft saker som jag behöver göra oavsett om det är via skolan eller hemma. När skolans "måsten" försvann och jag insåg att allt hemma behövs inte göras just nu så fick jag en väldigt stor slump som jag har problem att ta mig ur. 
 
Jag började jobba i torsdags och jag vet att det kommer bli bättre när jag får en normal vardag med nya rutiner igen och att det måste komma in lite mer träning som är väldigt bra om man känner sig nere eller faktiskt är deprimerad. Dock så känns det meningslöst just nu såhär en söndag.. 
 
Jag tänker ändå ta tjuren vid hornen och göra en liten "to-do" lista som jag kan avsluta och bocka av för det får mig alltid att må iallafall lite bättre (ska tvinga med sambon på detta också). Sen får vi se om det blir någon träning idag eller bara en promenad. Ikväll tänker jag ta det helt ledigt och lugnt, kolla på tv och sen börja på en ny  bok! Jag har haft "A Soul of Ash and Blood" hemma i över en månad sedan den kom ut och känner att jag måste börja på den! Jennifer L Armentrouts böcker är alltid fenomenala ! <3
 
 

Kommentera här: