Måndag 27-03-2023

Godmorgon!
 
Här sitter jag och lossas att jag inte vaknade för två timmar sedan och bara suttit i soffan utan gick raka vägen hit från sängen med en kaffe. En bra tanke som jag tänker förverkliga någon dag som förr tillbaka. 
 
På slutet under förra skolterminen så blev jag bara helt slut, motivationen förvann helt allt blev jobbigt och jag var trött hela dagarna och sov istället för att plugga. Jag förstod inte då att man måste vila, fokusera på att må bra och inte bara tänka att "jag måst bara kämpa mig igenom detta". Vi ahde föreläsare och äldre elever som pratade när vi började studera och sa just det att, våga vila, det är inte värt att må dåligt, glöm inte att äta och ta hjälp av andra i klassen för att plugga. 
 
Jag har haft tuffa perioder då jag en gång klarade 4st tentor på en och en halv månad (vilket jag är extremt stolt över!) och jag tänkte innan  jul att det är väl bara att köra en repeat av den? Men vad jag inte tänkte på är att inte alla kurser är lika, de som jag höll på med var ju svårare än de i början. Jag blev frustrerad, tröttare och hatade att pendla sammanlagt tre timmar från min ytterdörr till skolan och tillbaka. Usch det var verkligen inte kul!
 
Nu kan jag säga att det är skönt att använda en termin till att bara komma ikapp med skolan som jag har kvar, jobba en del och komma igång med träningen. Allt går ra förutom att jag fortfarande är skoltrött efter en hel månad utan skola? Känns konstigt.. När ska det vända? Men det är ingen som ska fixa detta åt mig utan jag måste komma på själv och hitta något som passar för mig! Så jag ska börja lite försiktigt och sitta en timme för att försöka komma igång lite iallafall! Med lite kaffe och lugnande musik :) 
 
Hoppas att alla får en nra dag!👋
 
 
 
 

Kommentera här: