The Four Horsemen Series

Jag har avslutat två böcker av Laura Thalassa som är två av de första böckerna av fyra. Dessa böcker (Pestilence #1, War #2) fick mig ur min "svacka" och jag började läsa mellan hundrafemtio till över tvåhundra sidor per dag. Böckerna var brutala enligt mig, de går ut på att dessa "Horsemen" en i taget då alla har en varsin bok. De ska straffa mänskligheten för att människan har blivit för självisk, mördar etc. Så i boken slaktas människor miljontals människor och ibland beskrivs det hur också vilket inte var så trevligt. För övrigt var böckerna bra och jag älskar kärleken mellan de två huvudkaraktärerna även om det tar väldigt lång tid innan det blir något bra. Är man fortfarande intresserad även om det tar så lång tid så kan jag säga att boken är bra och intressant, mer än okej. Båda dessa böcker får 4/5 av mig och jag kan inte vänta tills den tredje boken kommer ut! (Femine #3)

(null)  (null)


Kommentera här: