190528

God eftermiddag!
Vädret kan bara inte bli roligare! Regn och mulet dagarna till ända.. Då är det iallafall mysigt att bara göra i ordning en kopp med något varmt och mysa ner sig till lite film/serier eller en bra bok. Och på tal om det så kunde jag inte sluta läsa "A Hungere Like No Other" igår. Det slutade med att jag låg i sängen och läste med ett glas vin till cirka tolv på natten och jag skulle upp 05.25 idag... Bra val görs inte på kvällen! Jag läste 130 sidor och sen var boken slut. Av alla de böcker jag har läst på slutet så är denna min favorit än så länge!

Boken handlar om Emmaline och Lachalin (så tror jag att hans namn stavades iallafall?) Lachalin är en s.k Lyake (varulv ish) och Emmaline är till hälften vampyr och till hälften en valkyrie (svårt att förklara vad hon är). Det börjar med att Lachalin är fängslad av vampyrer under gatorna i Paris och har varit där och blivit torterad i ca 150år (han är ca 1200år, gamling lixom!) när han får "vittring" på Emmaline. När Lyakerna hittar sin "mate" som de är förutspådda att dela sin evighet med så finns det ingen annan de vill vara med, de blir som förhäxade. Detta händer Lachalin när han bara känner doften av Emmaline, som går på gatan ovanför honom, så vet han att det är hon och sedan börjar hans jakt efter henne. Sedan börjar deras historia tillsammans som inte är så enkel då deras "raser" är fiender egentligen. Boken var underhållande och precis det jag behövde!!

Det för mig tillbaka till att jag nu behöver välja en ny bok att läsa igen.. Som jag sagt förr så har jag en del böcker som bara ligger och väntar på att jag ska läsa dem! Men det är så svårt att välja då alla låter så himla bra! Men jag valde att fortsätta serien "The Reapres MC" med den tredje boken "Devils Game" Vilket ska handla om presidentens dotter och presidenten från en annan klubb som heter "Devils Jacks". Den låter också bra! Och det känns bra att fortsätta med serien så att man inte glömmer allt mellan böckerna. Jag tror att det finns hela 6-7 böcker i serien? Så det gäller att ligga i med läsningen, men det är inga problem här ;)

(null)

Kommentera här: