ONYX (LUX #2)

Just nu läser jag boken ONYX som är den andra boken i LUX serien. Den första boken var väldigt bra och om jag inte minns fel så gav jag boken 5/5! Jag brukar va mer dragen mot de mer vuxna romanerna med lite "action" och ja sex i böckerna, men det fanns inte i denna och det gjorde inte mig något. Boken var väldigt bra och påminner om när jag läste lite fantasy när jag var yngre. Här handlar det om ungdomar i "highschool" och utomjordningar. Boken har varit väldigt intressant och de 350 (ish) sidorna i den första boken bara flög iväg.
 
Den andra boken har jag snart kommit tvåhundrasidor i och det fortsätter med samma huvudkaraktärer som i den första boken. Nu ligger händelserna lite på is men jag känner att det sakta men säker bygger upp mot en peek! Så jag ska lägga mig och dyka ner i boken en sväng innan jag ska sova. Imorgon står gym på schemat så jag vill hinna sova lite och få en bra och trevlig morgon innan jag ska iväg 😄🤓
 
 

Kommentera här: