Böcker hit böcker dit

Jag fick äntligen mitt försenade paket från adlibris (de glömde/skickade mig fel böcker i första paketet..) så nu har jag de två första böckerna i "Shadow" serien/trilogin? Det fanns en boktrailer på youtube om "Shadow Rider" och jag var fast! Den verkade så himla bra och jag har aldrig sökt efter trailar på böcker förr innan jag snubblade över denna... Tant känner sig bara lite efter just nu... Så jag längtar efter att börja med denna, men innan de så har jag lite böcker på hög som jag ska läsa.
 
I går läste jag klart "In The Flesh" av Sylvia Day, den var helt okej och underhållande men väldigt kort och det finns ingen andra bok vilket är synd... Så den fick faktiskt 3/5 i betyg av mig, egentligen kanske en 4/5 men det var inget bra slut om det inte finns en fortsättning enligt mig och jag vill ha en uppföljare!! Så då blev det 3/5. Efter det så plockade jag upp "Rhapsodic" av Laura Thalassa som jag haft i min bokhylla ett tag men riktigt aldrigt börjat läsa. Det är en bok som jag har varit  intresserad av men tyckt att den låter så bra så jag vill inte läsa klart serien så att den tar slut. Vilket låter väldigt dumt nu när jag skriver det i ord 😆 
 
Boken handlar om att man kan göra en deal med "The Bargainer" och får då en skuld hos honom som han sedan kommer att driva in senare när han vill. Han är även "The King Of The Night" vilket är någon högt uppsatt (har inte riktigt fattat vad det är för titel?). Callie Callypso har en stor skuld hos "Des" som har blivit hela 322st. Så boken skiftar mellan idag och dåtid när hon började göra deals med Des och idag då han kommer för att driva in skulden som hon är skyldig honom.
Givetvis så beskrivs han att vara lång och het!! Olala! Hon har en lite fling för honom som hon har haft genom alla år som de gjort deals och det är redan något outtalat mellan dem och jag är verkligen sugen på att läsa vidare nu när jag berättar om boken så det ska jag göra xD Och jag är glad att jag redan har den andra boken och får ta att köpa den tredje senare när det är dags!

Kommentera här: