181003

Jag trodde aldrig att det skulle bli så stressigt att börjaplugga igen.. 2015 tog jag en examen på högskolan i Gävle men det kändes inte lika stressigt då som jag känner nu (pluggar upp lite ämnen). Det är en hemsk känsla enligt mig.. Den beror säkerligen på att jag jobbar 50% samtidigt just nu, men känslan säger mig att det är jobbigare att plugga nu än då. Kommer den att lätta tro? 

Men jag har gett mig fan på att göra allt och det får bli som de blir. Bara jag blir godkänd så är det helt okej med mig. Sen kunde jag inte hålla mig... Som en liten morot så har jag råååkat få hem 5st pocket från adlibris idag, hehe. Jag får se dom som en morot! När plugget klart så kan jag få unna mig att läsa en bok med lite kaffe (förutom alla de koppar som slinker ner annars <3). 

För mig så är det något väldigt speciellt att få sätta mig i soffan med en bok och slappna av. Utan någon stress i bakhuvudet eller tankar om allt man måste göra. Vilket resulterar i att jag kan slita häcken av mig en hel dag bara för att kunna få njuta sen på kvällen. Det brukar inte sluta så som jag vill dock.. Det känns som om inget någonsin blir klart här hemma.. Usch!! Men jag ska iallafall sätta mig och skriva klart minst bakgrunden till min uppgift så kanske jag får läsa en ny bok sen! (Dock så har jag två böcker till som ska läsas först. De lånade jag nyss på bibblan, ups^^)

(null)

Kommentera här: