Träningsäter ägg..

Jag har hört att det krävs fem eller tio gånger innan man "vant sig" att tyck om något. Jag kämpar bokstavligen som en gris för att ens klara av att äta ägg. Ibland går de bättre och ibland sämre.. Jag märker direkt när jag testade äta ett till frukost (åt lite annat också) att jag håller mig mycket bättre på jobbet och det dröjer längre innan jag blir hungrig. Det känns som om ägget finns för att jag ska äta de till frukost. Innan så har jag ibland gått på jobbet och varit hungrig.. jag hatar de! Och då har vi fika ca kvart över åtta också. 


Så nu känner jag mig extra duktig som försöker äta ett ägg till mellis också ;) jag har haft svårt för kalla ägg. När man inte kokar och sen äter direkt, men, just nu i detta nu går det helt ok! Jag får inte upp det igen (som kunde hända förr...). Sen är det obligatoriskt med kaffe efter jobbet 😍

Kommentera här: